#

Реалії розмитнення "євроблях": як у білоцерківця конфіскували авто після сплати податку

04.11.2021 17:10
Реалії розмитнення "євроблях": як у білоцерківця конфіскували авто після сплати податку

Як відомо, скористатися спрощеним митним оформленням та оподаткуванням авто на єврономерах відповідно до законів України можна до 10 листопада 2021 року включно. Пільгове розмитнення добігає кінця і ось вже за декілька днів водіїв і власників авто з європейською реєстрацією почнуть штрафувати. Порушникам загрожує штраф у 170 000 грн., а також накладення арешту на рахунки і майно. Втім, деяким сумлінним власникам авто вже сьогодні не пощастило залишитися і без авто і без коштів витрачених в процесі розмитнення. Серед них житель Білоцерківського району Назар Кислий, котрий ще вчора займався розмитненням автомобіля, втім після сплати майже 40 тисяч гривень митного платежу його авто конфіскували

В цій історії з купівлею автомобіля на євро номерах, як і для багатьох українців, немає нічого особливого. Батько Назара придбав авто у Львові майже 4 роки тому, а саме у 2018 році, і готуючи його до розмитнення зробив відповідну перевірку по базах. На той час авто, як то кажуть, було "чистим". Втім, так склалось що власник так званої євро бляхи передчасно пішов з життя, тому розмитнення, зрозуміло, відійшло на другий план. Коли ж днями справа таки дійшла до переоформлення авто Назар Кислий був певен, що:

Днями я вирішив зайнятися розмитненням автомобіля, так як мого батька не стало. Ми приїхали на Білоцерківську митницю. Брокер взявся нам допомогти і все було добре: вони перевірили авто, а саме через яку митницю воно заїжджало в Україну і проблем не виявили. Відтак, я пройшов сертифікацію, заплатив брокеру та усі збори, - майже 40 тисяч гривень митного платежу. Днем пізніше, коли ми заїхали в митну зону для контрольних знімків, там повідомили, що машина арештована і її конфіскували. Суть в тому, що вони не перевірили авто, яке, як виявилося, під арештом на людину, яка заганяла його в Україну ще в 2016 році, хоча суд про накладення арешту на авто відбувся у 2020 році. Тобто тільки на останньому етапі, після того як я все сплатив, мені повідомили про конфіскацію.

В те, що не все втрачено Назару додає віри обіцянка митної служби, мовляв, гроші повернуть. Чоловік написав відповідну заяву до керівництва держустанови. А от автомобіль повернути скоріш за все вже не вдасться. Тим не менш чоловік прагне залучитися підтримкою юристів та експертів, які фахово допоможуть вийти з цієї ситуації. З огляду на це Моя Київщина звернулась за експертним коментарем до Голови ГО «Автоєвросила» Олега Ярошевича, який насамперед зазначив, що таких випадків дуже багато. Саме тому ГО створила єдине вікно для перевірки автомобілів не лише по європейській базі, а й по усім заборонам, арештам тощо. В даному випадку мова йде про 14 баз завдяки яким є конкретні відповіді щодо можливості розмитнити той чи інший транспортний засіб. 

 Олег Ярошевич зауважив:

На жаль, законодавство в нас не є ідеальним і якщо людина намагається грати проти державної системи самотужки, то це дуже важко. Таких випадків дійсно дуже багато. Як правило шахраї, користуючись своїм положенням продавали автомобілі, які вже були вкинуті в базу, були арештовані, викрадені чи потрапили в розшук тощо. Наведу приклади з якими ми зіштовхувались: випадково або за недбалістю українця, який колись відкрив компанію у Литві і не сплатив податки, відповідно даний автомобіль потрапив в зону ризику і був арештований державною структурою. В таких випадках ми зверталися на ту сторону, описували ситуацію, показували купчу та отримували документ, що виконавча служба не має претензій до нового власника такого транспортного засобу тому, що він не несе відповідальність при його купівлі. Тоді це авто знімалось із загальної бази розшуку і спокійно розмитнювалось в Україні.

Зокрема, Олег Ярошевич відмітив, що ГО Автоєвросила попереджувала та закликала усіх власників не розмитнених транспортних засобів, яких ймовірно обдурили, аби ті звертались на безкоштовну гарячу лінію, яка давала абсолютно виключну інформацію щодо стану транспортного засобу, який був завезений на митну територію України. 

Олег Ярошевич сказав:

Надавалась інформація про авто, в якому воно стані не просто технічно, а давали можливість щодо врегулювання цього питання і можливості розмитнити такі авто. Натомість люди як завжди зверталися туди, де їм було легко, зручно тощо. Ці люди, які були обмануті продавцями, страждають і до сьогоднішнього дня. Таких автомобілів, які ми відбили за 6 місяців – тисячі. Ми професійна спільнота, громадська організація, юридична компанія та адвокатське об’єднання куди звертаються люди з такими ж проблемами. Ми ці авто відсуджували, повертали власнику, розмитнювали і ставили на облік.

О ось відносно конкретної історії Назара Кислого із конфіскацією авто, Олег Ярошевич налаштований оптимістично, не виключаючи звісно необхідність судового процесу:

Людина подала документи, проплатила митні платежі і встигла зробити це в термін, який був передбачений пільговим розмитненням. Суперечки, які виникли в митниці щодо такого транспортного засобу, - вони виключно до транспортного засобу. Тобто людина, яка встигла внести документи буде мати право після судового процесу розмитнити такий транспортний засіб.

 

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст