#

Тетіївська лікарня: бізнес на смерті

27.01.2022 08:03
Тетіївська лікарня: бізнес на смерті
У Тетієві з медициною - проблеми

У тривожний час пандемії коронавірусу багатьох із нас торкнулися численні проблеми лікування в «реформованій» системі охорони здоровя. Особливо це відчутно у ковідних відділеннях колишніх районних лікарень, наспіх переобладнаних під прийом та лікування  хворих з важкими випадками коронавірусної інфекції. "Моя Київщина" розповість про один яскравий приклад

Дуже важко, насправді, проходити цей шлях знову. Але нехай цей  гіркий досвід стане комусь застереженням. На початку грудня одразу двох рідних людей забрала швидка до Тетіївської лікарні з підозрою на коронавірус. Чому з підозрою? Бо попередньо ні сімейний лікар, ні швидка, яку викликали до хворих, не обстежили їх як слід, тобто, не зробили екпрес-тести за банальної відсутності останніх. Ба більше, сімейний лікар, оглядаючи хвору, яка звернулася до нього зі скаргами, не вважав за потрібне перевірити людині хоча б сатурацію і відправив додому лікувати бронхіт. В результаті, дорогоцінний час було втрачено і  врешті, після стількох випробувань, після двотижневого реанімаційного пекла їх не вдалося врятувати.
Коли швидка завезла  хворих до Тетіївської лікарні, найперше, що ми зробили – прочитали відгуки про цю лікарню. Вони були вкрай негативні, що, звісно, не могло, не засмутити.

«користувач - 28 лютого 2020 р.

Жахливе відношення персоналу реанімації до пацієнтів. Хворим навіть води не дають попити. Результати аналізів дочекатись не можливо. За все треба платити чималі гроші».

«Світлана - 03 листопада 2020р.

Гіршої лікарні не можливо, навіть, уявити. Відношення з боку лікарів вкрай негативне, не професійне! Обстежень не проводять, хворому, якого госпіталізували з підозрою на ковід, тести не проведені, хоча вже три доби знаходиться у відділенні. Рентген легень, сказала сьогодні лікар, треба знайти, де зробити. І це районна лікарня! Всі медикаменти купує хворий, а це 500 гривень на добу».

«Олександра - 30 листопада 2020 р.

Насправді вражена поведінкою деяких «лікарів» які дозволяють собі підвищувати голос на пацієнтів, та на людей похилого віку».

«Nata- 06 грудня 2020 р.

Це лікарнею назвати важко. Навіщо там сидить головний лікар? Чому такий срач, це я в легкій формі пишу. Інфекційне відділення готове до прийому хворих – кругом грязнота. Туалети не працють. Розетки, щоб підключити кисневу маску не працють. Немає теплої води щоб хворому випити. Це така готовність?
Шкода тільки тих людей, які захворіли і їх там лікують. Там швидше ще захворієш. І тих шкода, що там зараз працюють в таких умовах. Особливо медсестри. Їм велика подяка за порядність.
Лікування треба чекати і випрошувати. Що це за клятва Гіпократа? Ганьба такому головному лікарю і такій місцевій владі».

«користувач -18 березня 2021 р.

Суцільний жах. Соромно за нашу медицину. Лікарі некомпетентні, середній і молодший персонал виявляють хамську поведінку. Дозволяють собі кричати та ображати пацієнтів, людей похилого віку. Біля входу в приймальне відділення просто каток».

«Juli -17 серпня 2021 р.

В основному, на жаль – некваліфіковані лікарі, з низьким рівнем освіти. Тому враження псується відразу. Немає порядку у самому закладі. Не рекомендую сюди звертатись - звертайтесь у інші лікарні і по можливості обходьте цю лікарню стороною! «Безкоштовна медицина» - і будьте готові отримати такого рівня послуги».

А далі для наших хворих і для всієї нашої родини почалися пекельні випробування.
Найперше – рідним прямо в лоб сказали: «Живими вони звідси не вийдуть». Про яку лікарську етику в даному випадку йде мова? Хоча, справедливості ради,  є серед лікарів реанімаційного відділення люди, гідні поваги та подяки, які усі два тижні коректно та співчутливо підтримували як хворих, так і розгублену родину.

Далі  –  майже повний інформаційний вакуум... Телефон приймального ковідного відділення, він же й телефон пологового, не відповідав. А якщо й відповідали, то на підвищених тонах радили «підїжджати та й узнавати, бо вони інформацію по телефону не дають». І байдуже, що рідні проживають у різних містах України, що найближчі люди з членів родини знаходиться за 70 км, де відсутнє автобусне сполучення.
Невже, знаючи ситуацію та особливості лікування цієї важкої хвороби, не можна було обладнати відділення окремим стаціонарним телефоном? Це було б зручно і для родичів хворих, і для медичного персоналу приймального відділення.

Протягом періоду лікування  були неодноразові перепади тиску у постачанні кисню, про що хворим говорили медсестри та лікарі. Може, це було придумане або вимушене пояснення важкого стану пацієнтів? Можливо. А якщо це не відрегульоване обладнання, яке не те, що не допомагало, а, навпаки, шкодило лікуванню? Тоді це прямий злочин по відношенню до всіх хворих, що лікуються у реанімації.

Лише через тиждень перебування  хворих у ковідній реанімації  були зроблені ПЦР-тести, тобто ні про яке безкоштовне лікування по ковідному протоколу й не йшлося, бо щоденно необхідні медикаменти куплялися за кошти хворих та родини. І лише через тиждень було зроблено додаткове призначення дороговартісних сильних антивірусних препаратів типу «РЕН-Денцевір», яке мало бути  в першочерговому протоколі лікування. Питання, чому чекали тиждень, адже родина була згодна шукати та купляти? Чому хворій, змушеній непорушно лежати під кисневою маскою, зачиняли щільно двері на цілу ніч в реанімаційній палаті, де нема тривожного дзвінка? Чому хворі у реанімації бояться їсти та справляти нужду, аби на них не сварилися санітарки, переодягаючи їм памперси, куплені за гроші самих  же хворих? Чому, врешті, ті ж санітарки виносять рідним пакети з  незїденими продуками з ковідної реанімації, наражаючи на небезпеку зараженння? Чому в місцевих аптеках немає достатньо вкрай необхідних ліків і їх майже щодня доводилося возити з Києва, бо при цій хворобі призначення роблять на день-два наперед,  а не більше? Чому окрім необхідних медикаментів, довелося купляти ще й маску, бо хворій надягли порвану? Ще багато інших «чому» залишилися не озвученими, бо наших рідних не врятували і вони забрали їх в могилу.

Ніяким чином не знімаючи відповідальності із себе за зволікання  та самолікування, все ж у даній ситуації очевидні явні промахи, недоробки медичної служби, а  іноді і відверто злочинне ставлення до безпорадних хворих у реанімації.

І остання послуга, яку «реформована» медицина, а конкретно морг Тетіївської лікарні зробив нашим рідним: «по просьбе трудящихся», як по секрету зізнався місцевий санітар, нарядили наших двох покійних відповідно за 2000 та 1500 грн, хоча це абсолютно суперечить протиковідним інструкціям у випадку смерті хворого. Не варто у всьому звинувачувати убитих горем рідних, що заплатили озвучені суми. До того ж, самі родичі померлих допомагали вкладати покійних у труни, бо санітар фізично це зробити не міг. Хоча за таку ціну мав би це робити або сам, або з помічником. Чому цього не передбачило керівництво лікарні, адже щодня з моргу видають померлих, при цьому наражаючи на небезпеку живих?!

Варто зауважити, що Тетіївська лікарня вже вдруге відкрила ковідне відділення для обслуговування жителів найближчих населених пунктів. Тобто, керівництво мало б зробити відповідні висновки відповідно до негативних відгуків пацієнтів першого етапу роботи. Але, вочевидь, не вважало за потрібне.

Реформа в дії...

Р.
S. Державна аудиторська служба України під час перевірки витрат за 2020 рік Фонду боротьби з COVID-19 виявила порушень та проблем на загальну суму у понад 30 мільярдів гривень. Поки що підсумки за 2021 рік ще не опубліковані, але можна здогадатися,  яка цифра буде озвучена. 

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст