Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Varus"
«Моя Київщина» продовжує огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів «Varus», кому вони належать та яку цінову політику мають, читайте в матеріалі інформаційного порталу
Історія розвитку
Перший «Varus» з’явився у 2003 році у Дніпрі. Сьогодні мережа поширюється вже на 25 міст і включає в себе 101 магазин, загальна площа яких 88 тис квадратних метрів. На Київщині їх поки що лише три. Однак перелік населених пунктів з online-доставкою товарів з «Varus» дуже широкий і з кожним днем продовжує збільшуватися. Це особливо зручно в період карантинних обмежень. Сьогодні отримати продукти додому, попередньо замовивши їх на сайті, можуть жителі 17 населених пунктів Київської області, зокрема Ірпеня, Гатного, Вишневого, Ходосівки, Білогородки, Горенки, Бучі, Коцюбинського, Бортничів, Лісників, Хотова, Чабанів, Тарасівки, Крюківщини, Корчуватого, Софіївської Борщагівки та села Чайки.
Власниками «Varus» є бізнесмени Валерій Кіптик та Руслан Шостак. Назва мережі – це поєднання перших літер імен її творців. Підприємці також володіють парфумерно-косметичними магазинами «Eva» та дистриб’юторською компанією «Афіна-груп», яка покриває 50% території України і має логістичні потужності понад 20 тис квадратних метрів.
Реалізовувати план зі створення мережі супермаркетів з єдиною концепцією бренду вони стали у 2006 році, проте активний розвиток торгової мережі фактично розпочався з 2010. Тоді компанія запустила власну торгову марку товарів економ-сегменту «Вигода», через два роки – ТМ середнього цінового діапазону «VARTO», а також уклала угоду з придбання прав аренди 3 магазинів мережі «Rainford» та 10 магазинів «Цент», що розташовувалися у 7 містах центральної України. На їхньому місті почали з’являтися супермаркети «Varus» у форматі «магазинів біля дому». І вже через рік торгова мережа увійшла в ТОП-10 роздрібних мереж України по об’єму товарообігу.
У Києві та пристоличному регіоні перші 13 магазинів «Varus» з’явилися тільки в 2014 році. Ще через рік компанія розширила кількість власних торгових марок ще на дві: «Чиста вигоДА» в економ-категорії non-food і «Домашній кошик» – ринок в супермаркеті. Цього ж року мережа зайняла 132 місце в рейтингу 200 найбільших компаній України за версією Forbes. А в 2019 – стала срібним призером рейтингу «Українська Народна Премія» в номінації «Мережа супермаркетів 2019».
Асортимент та ціни
В асортименті торгової мережі близько 24 тис найменувань продуктів. Окрім того, «Varus» має власну пекарню, де виготовляють різноманітні хлібобулочні вироби, та відділ кулінарії з широким вибором готових страв. У мережі також можна замовити банкетне меню, яке приготують і вчасно доставлять в будь-яке місце.
Щодо цінової політики, то 500 г найдешевшого хліба там коштує 14,10 грн; 1 кг найнижчої за ціною гречки – 36,90 грн, а рису – 21,90 грн; 1 кг цукру – 24,60 грн; вартість десятка яєць починається від 30,50 грн; олії – від 34,90 грн; масла – від 36,40 грн. за 200 г. Натомість, 100 грам цибулі в супермаркеті «Varus» буде коштувати 0,48 грн, моркви 0,64 грн, а картоплі 1,7 грн.
Програми лояльності та знижки
У торговій мережі діє програма лояльності «VARUS PЁRFECT». Стати її учасником можна, придбавши пакет або здійснивши покупки на суму від 100 грн. Участь у програмі дає можливість накопичувати бонуси за кожну покупку та витрачати їх для часткового або повного розрахунку за товари.
Також в мережі постійно діють акційні знижки на різноманітні групи товарів, акції від постачальників, вечірнє зниження ціни на продукцію власного виробництва та рибний день щосереди.
Скандали
У 2014 році мережею почав ширитися відеозапис, на якому російський актор Михайло Пореченков вів стрілянину по українським військовим, які захищали Донецький аеропорт. Тоді громадськість не оминула увагою і те, що поруч з ним на відео фігурував скандальновідомий Олександр Кофман. При цьому, серед даних його біографії віднайшли і той факт, що він нібито є співвласником мереж «Varus» та «Eva». Очевидно, що це суттєво підпсувало репутацію відомих супермаркетів і їх відразу ж почали бойкотувати громадські діячі. У той же час пресслужба торгових мереж поспішила запевнити, що Кофман ніколи не був співвласником команії, а всього лише працював у ній декілька місяців звичайним менеджером, тому такі чутки – це лише спроби їх дискредитувати. Після цього торгова мережа більше не потрапляла до гучних скандальних історій.
Читати "Моя Київщина" у Telegram