#

Транспорт Київщини: "Вишгородпастранс" - фірма-примара чи грандіозний соціальний проект

10.06.2019 05:04
Транспорт Київщини: "Вишгородпастранс" - фірма-примара чи грандіозний соціальний проект

Ще восени 2018 року мережу сколихнула новина про створення комунального підприємста у Вишгороді. Навколо цієї події ширилося безліч пліток. Наразі, журналісти «Моєї Київщини постараються внести ясність у це питання

Офіційно підприємство у одному з найбільших міст-супутників Києва було зареєстроване восени 2018 року. Керівником став такий собі Вітряний Ярослав, який раніше був директором Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Укрсвітлолізинг". В Інтернеті можна знайти інформацію про те, що нинішній директор в 2015 році балотувався від партії “Політична партія "Наш край" до Вишгородської міської ради. І все...

У лютому активісти руху “СтопКор" намагалися знайти офіс комунального підприємства. Офіційно воно зареєстроване за адресою Київська обл., Вишгородський р-н, м. Вишгород, пл. Шевченка, буд. 1. За цією адресою зареєстровано ще 30 суб’єктів, здебільшого адміністративні установи. Тоді, два місяці назад СтопКорівцям так і не вдалося потрапити до новоствореного транспортного підприємства. Проте, залишається незрозумілим, чому активісти шукали саме офісного приміщення підприємства. Адже ніхто з них чомусь не говорив про те, що автобуси закуплені та виконують перевезення. Як пояснюють у мерії, за цією адресою ніякого офісу й не повинно було бути, адже ПП “Оскар”, з яким “Вишгородпастранс” буцімто уклав договір, це ніщо інше, як технічні приміщення та стоянки для вантажних машин.

Ми поспілкувалися з мером міста Олексієм Момотом і намагалися розібратися в цьому питанні. Він пояснив, що взагалі ніхто не мав на меті створювати власне комунальне підприємство, якби не безкінечні конфліктні ситуації з приватними перевізниками. «Досить часто у нас з виникали проблеми, щодо перевезення пільговиків. Бюджету України, як завжди бракує коштів, тому з року в рік їм не компенсували нічого. Тому виходить така ситуація: за законом перевізник зобов’язаний брати всіх пільговиків, а фактично йому це ніхто не компенсує. Звичайно, водії бунтували, адже їхня заробітна платня залежить від цього, а пільгових категорій населення дуже багато у місті, це і чорнобильці і пенсіонери, учасники бойових дій і т.д. Через це ми вирішили компенсувати це з міського бюджету», - пояснив міський голова.

Після регулярних негараздів Вишгородська міська рада проводила перемовини з депутатським корпусом, у результаті чого й виникла ідея створення КП «Вишгоропастранс». На момент розмови, підприємство вже закупило два автобуси. У міській раді планувати створити один соціальний, тобто безкоштовний, маршрут. Якщо враховувати інформацію, отриману від мера, то ще минулого тижня підприємство мало б одержати останні довідки в обладміністрації і маршрут мав стати офіційно регулярним. У мерії повідомили, що у фінансовому плані, за безкоштовний автобус вони компенсують ті ж самі гроші, що компенсували перевізнику за пільгові категорії. Тільки різниця в тому, що фінанси у першому випадку йшли у приватну кишеню, а зараз залишаються у комунальному підприємстві.

Підтвердження слів міського голови, ми знайшли у відкритих джерелах. 1 березня міська рада уклала договір про послуги з регулярних спеціальних перевезень пасажирів на автобусному маршруті "м. Вишгород - м. Київ, АС "Героїв Дніпра", який оцінили в 142 500 грн. Договір укладений був терміном дії до грудня цього року, але вже 15 березня його розірвали за згодою сторін, обґрунтувавши тим, що перевізник не може надати якісні умови обслуговування. Мер розповідав, що наразі ведуться переговори про поновлення договору.

Бюрократія нашої держави не оминула й це підприємство. Міський голова розповів про сумнівний розвиток цієї  справи: «Ми б хотіли закупити більше великих автобусів, замість двох. Але з боку офіційного перевізника й кількох його однопартійних депутатів багато заяв проти цієї ідеї. Врешті- решт через міську раду цю ідею скасували, начебто це непотрібно й не заслуговує на бюджетні кошти. Якщо депутатський корпус все ж прийде до того, аби збільшити рухомий склад автопарку, ми це обговоримо».

Отже, ми все ж таки переконалися в існуванні та функціонуванні цього комунального підприємства, але і воно оповите павутиною пліток та бюрократії.

Інша справа, що за ігри з поновлюваннями-скасуваннями договорів має хтось нести відповідальність. Адже через це страждають пільговики...

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читати "Моя Київщина" у Facebook