#

Транспорт на Київщині: спосіб пересування чи екстрим з ризиком для життя

11.03.2019 06:03
Транспорт на Київщині: спосіб пересування чи екстрим з ризиком для життя

Жителі Київщини можуть пробачити не зовсім комфортні умови, завищені тарифи. Але питання безпеки виглядає тут значно серйознішим. І ніхто ігнорувати це не має права. Розібратися в питаннях безпеки громадського транспорту і відповідальних за цей напрямок на Київщині спробувала «Моя Київщина»

Дану ситуацію ми, як завжди, можемо аналізувати з кількох сторін. Найперше, необхідно розуміти: кожен повинен захистити себе сам. Усі ми знаємо, що в Україні існують нелегальні перевізники, які не лише шкодять державі, адже не платять податків, але й наражають на небезпеку пасажирів. Раніше ми розповідали, що купуючи квиток на громадський транспорт, пасажир таким чином страхує себе на час проїзду. Тому, сідаючи в автомобіль до нелегальних перевізників, громадяни повинні розуміти, що в такому випадку Закон України про громадський транспорт на них не діє.

Що ж до легальних перевізників, що регулює безпеку на борту їх транспортних засобів. 16 стаття Закону України про транспорт присвячена саме цьому питанню. У статті йдеться про те, що підприємства транспорту  зобов'язані  гарантувати безпеку життя  і  здоров'я  громадян,  безпеку  експлуатації  транспортних засобів, охорону навколишнього природного середовища. Також зазначається, що особи, які виконують перевезення повинні бути кваліфікованими та проходити регулярне медичне обстеження. І тут ми також звертаємо увагу на нелегальні перевезення. Адже невідомо, чи проходить медичний огляд водій цього транспорту, і чи, взагалі, його можна допускати до керування. Тим самим ми наражаємо себе на небезпеку.

Також у профільному законі є стаття про те, виконавча влада зобов’язана  вести облік  та  здійснювати  аналіз  причин  катастроф, аварій, дорожньо-транспортних    пригод на   автомобільному,   міському електричному, залізничному транспорті. Проте ця норма як завжди кардинально відрізняється від того, що ми маємо в реальному житті. Аби висвітлити дану тему, ми звернулися до всіх необхідних установ, аби дістати потрібну інформацію. Жодна з інстанцій не змогла дати чітку відповідь щодо стану аварійності міжміського транспорту.

Що ж до регулюючих органів, то у частині другій ст. 16 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту чітко вказано: на міжміському  і  приміському  маршрутах, що не виходять за межі території області, контролюючим органом є обласна держадміністрація. Вона має як забезпечувати, так і контролювати перевезення в межах цієї категорії. Утім, обласні чиновники, як завжди, намагаються зняти із себе всі обов’язки і залишити за собою лише права.

До речі, у вищезгаданому документі перевізнику забороняється виконувати міжміські перевезення на переобладнаному транспорті. Також він повинен  утримувати  транспортні  засоби  в належному технічному та санітарному стані,  забезпечувати їх своєчасну подачу для  посадки пасажирів і відправлення. У цьому випадку ситуація взагалі є критичною. Влада традиційно ігнорує дане питання, тому єдиний вихід для пасажира, просто не сідати в такі транспортні засоби, аби захистити себе і зберегти своє здоров’я.

Але це не єдина проблема. Зрозуміло, що для того, аби поїздка прийшла нормально, водій має бути кваліфікованим та сконцентрованим. Так, законом передбачено наявність   кондуктора   в   автобусах,   що  здійснюють перевезення  пасажирів  на  міських  автобусних  маршрутах  у всіх режимах руху. Водію забороняється продавати пасажирам квитки під час руху автобуса. Проте недобросовісні перевізники не забезпечують транспортні засоби кондукторами. Про яку концентрацію під час руху тут можна говорити?..

Ну і наостанок, болюча тема, яка має прямий стосунок до безпеки руху. Стан доріг бажає кращого, а особливо зараз, коли асфальт зійшов разом із снігом. Мало того, що сідаючи в автотранспорт люди відчували себе як відчайдушні екстремали, то тепер наша влада забезпечила нам новий атракціон.

Можливо, це “ноу-хау” нашого державного правління, яке простим людям складно зрозуміти. Проте, на таких дорогах навіть новий транспортний засіб за короткий термін перетвориться в металобрухт. У зв’язку з цим кількість аварій годі й злічити. Тим часом чиновники ладні день і ніч перекидати свої обов’язки на інших та шукати винних, але ніяк не почнуть робити щось у рамках своєї компетенції…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Читати "Моя Київщина" у Facebook