#

В Україні нарешті ремонтують дороги, про які не згадували десятки років

16.11.2018 10:44
В Україні нарешті ремонтують дороги, про які не згадували десятки років

Кабінет міністрів України поступово вирішує питання якісного ремонту та будівництва доріг на всій території держави. Навіть в регіонах почали ремонтувати автошляхи, про які не згадували десятиліттями

Масштабні зміни

За словами прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, такого капітального ремонту доріг, який проводиться в 2018 році, ще не було за часів незалежності.

«У цьому році роботи будуть найбільш масштабними за всю історію незалежності, - оголосив він на одному з засідань Кабінету міністрів. - Ми у 2017 році відремонтували доріг більше, ніж у  рекордному 2011 році, коли Україна готувалася до Євро 2012. У цьому році обсяги робіт будуть збільшені удвічі, порівняно з минулим роком».

За його словами, це фактично «безпрецедентний обсяг» і додав, що головне тепер - забезпечити якість виконання робіт. «Ми сьогодні на рівні Уряду забезпечили фінансування ремонту доріг, забезпечили фінансування нового дорожнього фонду, у якому майже 11 мільярдів йде на місцеві дороги. А всього загальний обсяг фінансування 47 мільярдів гривень», - сказав прем'єр.

Важливим кроком вперед в дорожній сфері стало впровадження системи ProZorro, яке дозволило проводити усі тендери відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечує економію бюджетних коштів і якісне виконання робіт.

Не менш важливе питання контролю використання коштів. Тож прем’єр-міністр звернувся до правоохоронних органів з проханням забезпечити суворий контроль і недопущення корупції.

Розподіляємо кошти по-новому

Варто зазначити, що у межах децентралізації понад 123 тис. км доріг місцевого значення передано на баланс місцевій владі. Відтепер Укравтодор відповідає лише за 46 985 км доріг міжнародного та національного значення. Що ж стосується регіонів, то місцеві органи влади самі вирішують куди та на які саме ремонтні роботи витрачати отримані гроші. Звісно, вони самі й несуть відповідальність за те, куди пішла бюджетна копійка.

Як і сподівалися в Уряді,  ідея з таким розподілом коштів дала свої позитивні результати.

Скільки вже витратили

Виявилося, що за такого підходу система відповідальності більш сувора: отримав гроші — розкажи, на що витратив. Як результат — дороги будуються.

Саме за цією системою у 2017 році на ремонтно-будівельні роботи у Київській області було виділено 2469,2 млн. грн. За активного контролю з боку Уряду 1216,8 млн грн пішло на ремонт доріг державного значення.  Майже таку ж саме суму, а саме 1252 млн. грн., виділили на ремонт доріг місцевого значення.

Що вже зроблено

Цього року ремонт українських доріг набув масштабності: розпочато реконструкцію Північного обходу Житомира та реконструкцію GО Highway в Хмельницькій області. Також почалася довгоочікувана реконструкція траси М-03 на ділянці Лубни – Полтава.

За новою системою в поточному році проходять активні ремонті роботи на всіх транспортних коридорах Україні. Наразі на сході країни йде активна реконструкція трас Р-46 Харків – Охтирка, М-03 Харків – Слов’янськ – Краматорськ, Р-07 Чугуїв – Мілове.

На півдні країни йде ремонт на ділянках доріг: М-15 Одеса – Рені (з обходом м. Рені), Н-14 Кропивницький – Миколаїв, Н-11 Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв, ремонт мосту через Хаджибейський лиман (дорога М-05).

На Західній Україні ремонтують ділянки: Н-22 Рівне – Луцьк – Устилуг, М-21 Житомир – Вінниця, Н-10 Івано-Франківськ – Стрий, Н-03 Житомир – Хмельницький – Чернівці. Також заплановано ремонт найкоротшої траси від Мукачевого до Чопа по дорозі М-24/ М-25.

Яка ситуація в Київській області

У 2018 році на ремонтно-будівельні роботи у області було виділено 1451,6 млн. грн. З них 902,6 млн. грн піде на ремонт доріг державного значення, 439,2 млн. грн підуть на ремонт доріг місцевого значення, а 109,8 млн. грн - на ремонт вулиць, тобто доріг комунального значення.

Щоб бодай приблизно оцінити масштаб зробленого, варто тільки пригадати, що якісь два роки тому майже 90% доріг в Україні було визнано непридатними для користування. Тільки за офіційними даним, які є у відкритому доступі, станом на 2016 рік в Україні було визнано аварійними майже 170 000 км доріг.

Плани на майбутній рік

Зараз завдяки злагодженим діям Уряду та місцевої влади складається абсолютно інша картина. Як показала практика, маршрутний принцип ремонту доріг цілком виправдав себе, тому у 2019 році ремонт буде продовжено з ще більшими обсягами.

Наразі вже визначено, що наступного року будуть відремонтовані такі траси: М-03 (Київ - Довжанський), М-04 (Знам'янка - Луганськ), М-05 (Київ – Одеса), М-09 (Львів – Рава-Руська), М-12 (Стрий - Знам'янка), М-14 (Одеса - Новоазовськ), М-19 (Доманове - Порубне), М-21 (Виступовичі - Могилів-Подільський), а також Н-01, Н -03, Н- 08, Н-11, Н-14 (в Миколаївській області), Н-26.

Варто зазначити, що в проекті бюджету на 2019 рік передбачили виділення 55 млрд грн., з них 17 млрд грн. – на місцеві дороги.  Це майже вдвічі більше, ніж було виділено у 2017 році.

Що стосується глобальних планів на майбутнє, то Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування на 2018-2022 рр. передбачає побудову автошляхів між обласними центрами України.

«За 5 років ми маємо з’єднати якісними дорогами усі обласні центри України», – наголосив Гройсман.

До речі, кошторис на найближчі 5 років становить 322 млрд грн, з них 176 млрд грн - це бюджетні кошти, що за планами Уряду дозволить поліпшити 9 100 км доріг, та забезпечити будівництво та реконструкцію 1 000 км доріг.

Сергій Потапчук для "Моєї Київщини"

Читати "Моя Київщина" у Telegram