#

Заступник мера Білої Церкви Руслан Руденко: Будемо робити все, щоб не допустити монополії у місті

07.09.2021 08:00
Заступник мера Білої Церкви Руслан Руденко: Будемо робити все, щоб не допустити монополії у місті
Руслан Руденко

- Пане Руслане, насамперед поговорімо про перспективи розвитку Білої Церкви. Які наймасштабніші  об’єкти нині перебувають на стадії будівництва?

- На жаль, через пандемію не тільки у країні, а й в усьому світі фінансування програм протягом останніх півтора року знизилося. Проте ми виконуємо те, що запланували, робимо все згідно з графіком, хоча й планувати на майбутнє досить важко.

Що стосується масштабних проєктів, то це насампееред усім відомий міст по вулиці Дружба, капітальний ремонт якого триває другий рік. У цьому році плануємо завершити ремонтні роботи, кошторисна вартість яких становить близько 32 млн грн. На сьогодні ми фактично перебуваємо на завершальній стадії.

Хочу наголосити на тому, що цей об’єкт повністю фінансується з міського бюджету, так як і "Горбатий міст". Так, досить важко, але ми пишаємося, що можемо з власного міського бюджету фінансувати досить масштабні об’єкти, які не робилися протягом десятиліть. Їхній стан, як ви знаєте, тільки погіршувався, і якби ми не виконували ці роботи, то в місті з високою долею вірогідності стався би колапc.

- Учора чи позавчора була інформація про те, що цими днями перекритий рух по мосту на вулиці Дружби.

- Така специфіка процесу: під час бетонування частин мосту, ми перекриваємо повністю рух, у звязку з тим, що, коли по ньому ідуть автомобілі, виникає вібрація. А коли залитий бетон поєднаний із арматурою, вібрації не повинно бути. Ми підбираємо спеціальні суміші бетону, які набирають відповідної міцності за декілька днів, але, ураховуючи ці нюанси, мусимо перекривати міст. Так, це приносить досить великий дискомфорт містянам, але думаю, що всі поставляться із розумінням до тимчасових незручностей. Адже коли буде новий розширений, відреставрований міст, тоді усі відчують значну перевагу. Тому треба трохи потерпіти.

- Скільки ще триватимуть роботи з ремонту мосту "Дружба"? На коли планується завершення?
- Згідно з договором, підрядник має закінчити роботи до кінця цієї осені, але в ході робіт ми виявили декілька нюансів, які ніхто не міг передбачити. Цей міст будувався приблизно в 1956 році. І хоча в ті роки будували досить якісно, виявилося, що саме на цьому мості зекономили: ми взагалі не виявили плит примикання. Як ви розумієте, цього не було закладено в кошторисі. Не уявляємо, як цей міст тримався...

- Тобто потрібні додаткові кошти?

- Думаю, що кошти не знадобляться, адже є обєм робіт, на якому зекономили. Але додатковий час  потрібен. Варто відзначити, що по мосту на вулиці Дружби досить щільний пішохідний трафік. Тому вирішили внесли зміни до проєкту і збільшити пішохідні частини з обох сторін до 1,8 м. Усі ці зміни внесли корективи у графіки.

- Якщо ми говоримо про мости Білої Церкви, то ще один головний біль – це міст на масиві Леваневського, який також потребує капітального ремонту. Які є плани відносно цього мосту та які вже зроблені кроки?

- Звичайно, певні кроки вже були зроблені, коли ми стали помічати незадовільний стан мосту. У 2016 чи 2017 році міською радою була розроблена проєктно-кошторисна документація, згідно з якою  визначили кошторисну вартість капітального ремонту для того, щоб розуміти, скільки треба грошей і де нам їх шукати. Часу пройшло досить багато з цього моменту, вартість змінилася, але обєм робіт не змінився.

Треба сказати, що це досить великі кошти для нашого міста, порівняно з вартістю ремонтів інших мостів. Знаючи ціни матеріалів на ринку, думаю, що його капітальний ремонт коштуватиме більше ніж 100 мільйонів гривень. У міста таких коштів, на жаль, нема.

Зараз ми проводимо велику роботу, щоб знайти фінансування, шукаємо інші джерела, можливо, часткове або ж повне співфінансування. Це питання вирішується і на обласному, і на державному рівні. Не так давно ми із секретарем БМР Дмитром Киришуном були у відрядженні у Стамбулі, де пропонували нашим турецьким партнерам перелік болючих питань під якісь, можливо, державні гарантії. Наразі ми працюємо в цьому напрямку, але конкретно я не готовий сказати, коли і за чий рахунок буде проводитися капітальний ремонт мосту на Леваневського, хоча й розуміємо, що це є основна артерія на найбільший наш масив, а також виїзд на Одеську трасу.

- Які об’єкти будівництва на Білоцерківщині плануються в найближчі роки?

- За програмою "Велике будівництво" розпочата  реконструкція приміщень споруди, що буде використовуватися під ЦНАП на Торговій площі. Зараз уже проводиться реконструкція цієї адмінбудівлі. За нашими розрахунками, до кінця наступного року на нові освоєні площі мають переїхати перші структурні підрозділи. Там буде система прозорого офісу, яка найближчим часом реалізується. Це досить масштабне будівництво, проєктно-кошторисна вартість якого трохи менше 100 мільйонів гривень.

Роботи розпочато нещодавно, тож планується протягом найближчих півтора року реалізувати обєкт. Також, як ви знаєте, розпочато амбітний план капітального ремонту значного переліку доріг. Серед них ремонт дороги по вул. Леваневського, де застосовані новітні технології, а саме нове покриття – полімерний асфальтобетон, який більш якісний і довговічніший.

- А які гарантійні строки дає компанія-підрядник на нове покриття дороги?

- Зазвичай термін по договору 5 років. Це, звичайно, ті гарантії та норми, які використовуються у державних будівельних нормах. Не більше і не менше.

- А яка робота проводиться по населених пунктах Білоцерківської громади?

- Передусім ми почали роботи по освітленню. На початку року, як тільки села приєдналися до нашої громади, було виділено близько 10 мільйонів гривень на розробку проєктно-кошторисних документацій і на освітлення сіл. Причому позиція міського голови – освітити всі села однаково, незалежно від того, скільки там живе людей. Відповідно найперше завдання  – освітлення.

Зараз розпочато поточний ремонт доріг, а згодом планується капітальний ремонт доріг. Утім, тут маємо досить велику колізію: у звязку з тим, що через села проходять дороги регіонального або державного значення, ми не маємо права використовувати кошти на ремонт цих доріг. Власне тому ми звертаємося до тих депутатів, яких обрали, і які представляють наше місто і громаду в обласній раді, аби вони повпливали на виділення коштів із області. Повторюсь, при всьому нашому бажанні ми не можемо виділити  власні кошти на такі потреби.

- Нещодавно було анонсовано будівництво унікального мультифункціонального спортивного комплексу в Білій Церкві. На якому етапі задум?

- Зараз розробляється ескізний проєкт, а вже після того буде стадія його проєктування. Це досить великий комплекс і якщо нам вдасться його реалізувати, то область не матиме аналогів. Це робиться для того, щоб покращилася туристична привабливість регіону та розвиток спорту в місті. Оскільки це досить масштабний проєкт, то він є великим викликом як для проєктантів, так і в майбутньому для будівельників. Є складності як з геодезією на цій ділянці, так і взагалі з будівництвом аналогічних масштабних споруд та арен. Вони потребують чіткого та прискіпливого проєктування. Ми плануємо приділити цьому велику увагу, тож нам вдасться зробити все якісно.

- Містян давно турбує питання реконструкції ТЕЦ. Які кроки зроблено в цьому напрямку?

- Так, є в місті така проблема, і всі про це знають. Труба, яка іде по масиву Леваневського, у дуже поганому стані. Це  приблизно 7,8 км труби великого діаметру, від якої залежить теплопостачання найбільшого масиву в нашому місті із населенням. До речі, це також один із проєктів, який ми паралельно просуваємо за кордоном, по області, і на загальнодержавному рівні. Тобто проєкт входить до пакету об’єктів, що потребують фінансування, а це: труба ТЕЦ, міст на масиві Леваневського, міст через річку Рось (Таращанський) та низка об’їзних доріг. Це ті масштабні проєкти, які місто однозначно не потягне, навіть із бюджетом у кращі часи, не кажучи вже про теперішній складний період пандемії.

Із цими питаннями ми ходимо по кабінетах, фондах, обласних кабінетах, кабінетах Верховної Ради, через депутатів і пробуємо цей кейс десь запропонувати.

Ще один обєкт – це наш Авіаремонтний завод, технопарк та злітна смуга. У ці проєкти ми готові вкласти й свої кошти на основі співфінансування і, можливо, у випадку з аеродромом кошти приватного інвестора у форматі концесії. Щодо злітної смуги, то її треба дещо збільшити по ширині та довжині, тоді це буде досить цікавий транспортний хаб, ураховуючи наше географічне розташування. Це перший етап, який ми пропонуємо, із чим йдемо і на що просимо кошти. Другий етап, який можливо, буде цікавий приватним інвесторам – це перспектива вильоту лоукостів із міста. Наша 70-кіломерова зона поруч із Києвом підпадає під таку перспективу. Так, це досить далекоглядна перспектива, але з чогось треба починати.

Ми готові до концесійних умов із приватними інвесторами, аби вони вкладали кошти і розвивали таким чином нашу громаду.

- Коли планується утеплення  багатоповерхівок, щоб люди могли економити на опаленні?

- Скажу відверто, по утепленню багатоповерхівок, єдине, що ми можемо запропонувати, це програма співфінансування. На прикладі ОСББ існує програма, яка частково покриває 40 відсотків фінансування від міста, 40 –  приймає держава, 20 – приймає  безпосередньо замовник.

На жаль, на сьогодні стан наших багатоповерхівок, як і в інших містах країни, досить незадовільний. Ураховуючи пандемію, зменшення фінансування, надходження до бюджету мінімальні. До того ж збільшені непередбачувані видатки: ковідні гроші, зарплата медикам, засоби захисту, екстрені ремонти приймальних відділень. Усе це разом за півтора роки потягнуло досить велику суму з місцевого бюджету.  Ми вимушені реагувати на екстрені аварійні ситуації, якщо десь тече дах чи є якась тріщина, і виправляти їх.

Енергозбереження з обєктивних причин стоїть зараз не на першому плані. Сподіваюсь, у наступному році наші фінансові показники покращаться, і ми зможемо виконувати і такі роботи. 

- Як у Білій Церкві просувається модернізація вуличного освітлення?

- Що стосується міста, то тут вже 6-й рік реалізовується програма співфінансування з НЕФКО, і це вже другий етап, по якому ми досить вдало йдемо. Окрім НЕФКО, ми виділяємо і власні кошти на освітлення. Приблизно 80 відсотків всього вуличного освітлення в місті замінено на нове енергозберігаюче, у чому нам допомогла й область. Якщо ввечері проїхати по вулицях нашого міста, то вже треба пошукати, де стоять старі ліхтарі.

- Поговорімо про міський транспорт. Чи можна найближчим часом очікувати оновлення автопарку та чи готові в Білу Церкву зайти нові перевізники?

- Нещодавно мав розмову з головою громади на цю тему. Ми хочемо залучити перевізників, які не беруть участі в перевезеннях у нашому місті. Нікому не буде добре від того, якщо встановиться монополія на перевезення, тому посилено працюємо в цьому напрямку і готові до оголошення майбутніх конкурсів.

Зараз транспортним відділом БМР робиться аналіз, і згодом будемо індивідуально залучати і запрошувати перевізників із Житомира та Києва, надсилаючи їм запрошення. Наскільки це буде цікаво іншим перевізникам, не можу сказати, і що з цього вийде – теж.

Нині на дорогах міста вже курсує один автобус "Атаман" від "Транссіті", вартість якого майже 2 млн грн. За нашою інформацією "Транссіті" планує суттєво змінити рухомий склад парку в місті Біла Церква, куди мають заїхати 32 нових автобуси 2021 року випуску. Вони вже стоять на базі та чекають процедури оформлення. Хочу наголосити, що ми будемо робити все, щоб не допустити монополії перевізника в місті тому, що завтра перевізник, який стане монополістом, буде ногами відчиняти двері нам у кабінет.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Надія Савчук
журналістка