#

Зміни автобусних перевезень: що це означає для Київщини

17.10.2024 15:41
Зміни автобусних перевезень: що це означає для Київщини
Влада хоче модернізувати автостанції, але можуть виникнути проблеми

На початку вересня Кабмін ухвалив зміни до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які мають допомогти боротися з нелегальними автостанціями, які заполонили українські міста. Народний депутат України, заступник голови парламентського Комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко розповів «Моїй Київщині» про ключові новації, які чекають на сферу автобусних перевезень.

«Це зміни, які вже давно на часі. Основним нововведенням є створення офіційного переліку автостанцій. Цей перелік стане інструментом, що дозволить легалізувати діяльність автостанцій по всій країні та забезпечити більший контроль за їхньою роботою. Завдяки цій ініціативі нелегальні автостанції, які раніше функціонували на парковках ТРЦ, біля станцій метро тощо і без належної інфраструктури, більше не зможуть залишатися поза законом. Я тривалий час активно виступав за запровадження цих змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», - зазначив Володимир Крейденко.

«Перелік автостанцій — це офіційна база даних, до якої включатимуться всі автостанції, що відповідають вимогам законодавства. Внесення цього переліку дозволить автостанціям отримувати відповідні ліцензії на надання послуг пасажирам та перевізникам. Цей крок покликаний зробити ринок пасажирських перевезень прозорішим і безпечнішим. Кожен громадянин зможе ознайомитися з цим переліком на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки і, таким чином, перевірити легальність тієї чи іншої автостанції», - зауважив нардеп.

«Для того, щоб автостанція була внесена до офіційного переліку автостанцій, вона повинна мати відповідну інфраструктуру - облаштовані платформи для посадки та висадки пасажирів, приміщення для очікування з місцями для сидіння, квиткові каси, громадські вбиральні», - розповідає Володимир Крейденко.

Народний обранець переконаний, що запровадження офіційного переліку значно ускладнить подальшу діяльність нелегальних автостанцій. Якщо автостанція не буде внесена до переліку, вона вважатиметься незаконною, і відповідні контролюючі органи зможуть накладати на її власників штрафи та припиняти їхню діяльність. Це також унеможливить роботу перевізників, які використовують такі нелегальні автостанції, оскільки вони не зможуть отримати відповідні дозволи на здійснення пасажирських перевезень.

«Запровадження офіційного переліку автостанцій надасть пасажирам можливість безпечно обирати місце посадки та висадки, яке відповідає стандартам безпеки та якості. Пасажири матимуть доступ до інформації про розташування автостанцій, їхній графік роботи та рівень обслуговування, що дозволить їм планувати свої поїздки з більшим комфортом і впевненістю. Такі зміни є важливим кроком у боротьбі з нелегальними перевізниками та допоможуть зробити галузь пасажирських автомобільних перевезень в Україні більш цивілізованою, прозорою, безпечною та якісною», - підсумовує Володимир Крейденко.

Як це позначиться на Київській області? Адже з формальної точки зору ідея – більш ніж правильна. Безпека і комфорт – ключові речі, на які треба робити наголос у питання міжміського транспорту. І більшість автостанцій в Київській області потребують кардинальних змін. Але чи є на це додаткові гроші? Особливо зараз, в умовах війни? Коли грошей і так не вистачає?

Головний виклик в тому, що значна кількість автостанцій може збанкротувати, або ж бути прихватизованими. А Укртрансбезпека лише «освячуватиме» це своїми діями.

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Антон Болбочан
журналіст
Теги: