Павло Козирєв (екс-мер міста Українка): Кілька слів в продовження теми місцевих податків
Отже, місцеві податки повинні бути високими.
В одному дуже не маленькому місті мер і депутати вирішили підняти плату за землю під індивідуальними будинками в п'ять разів. Вирішили і підняли. Так влаштована система, що результат доходить до людей не відразу, а приблизно через рік. Пройшов рік. Люди отримали квитанції ... Загалом, мер з депутатами переглянули ставку, знизивши її в п'ятнадцять разів!
Результати:
- податкова справила великий обсяг непотрібної роботи (кількість квитанцій вимірюється тисячами);
- витрачені чималі гроші на розсилку цих квитанцій (лист з повідомленням - більше 20 грн.)
- в результаті ставка, яка раніше, в принципі всіх влаштовувала, зменшилася в три! рази.
А все чому?
Чи не були проведені, або були проведені неякісно, консультації з громадою. Ванга - тертя навколо розміру місцевих податків скоро вийдуть на перший план. І це очікувано. Децентралізація дає розширення можливостей. Розширення можливостей вимагає збільшення ресурсів. Де брати? Правильно! Отже - питання проведення ЯКІСНИХ консультацій з громадою, в першу чергу з бізнесом, буде все більш актуальним.
І ще. ПДФО
Я вже писав, що це основний бюджетоутворюючий податок для громади. І тут ось яка штука. За більшість з нас його оплачує підприємство, де ми працюємо. Але ми далеко не завжди працюємо в тій громаді, в якій живемо. Особливо це відчутно навколо великих міст. Виходить, що муніципальні послуги ми отримуємо там, де живемо, але за них не платимо. А платимо за послуги в ту громаду, де ми їх не отримуємо. Фактично, великі міста - це насоси, викачують ПДФО з передмість.
Висновок: перехід на персональне декларування доходів як раз поставить цю ситуацію з голови на ноги.
Читати "Моя Київщина" у Telegram