#

Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети «АТБ»

20.08.2020 08:00
Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети «АТБ»

«Моя Київщина» продовжує огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів «АТБ», кому вони належать та яку цінову політику мають, читайте в матеріалі інформаційного порталу

Продовольчі супермаркети «АТБ» нині можна зустріти чи не на кожному кроці – щодня там здійснюють покупки більше 3 млн українців. За 2019 рік підприємства групи сплатили 12,6 млрд грн податків та зборів, свою частку отримали і населені пункти пристоличного регіону. Окрім того, «АТБ-Маркет» є одним із найбільших роботодавців  –  сьогодні на підприємстві працює близько 60 тис чол.

Історія розвитку

Компанія була заснована в 1993 році – початок їй поклали 6 гастрономів «Агротехбізнес» (від назви й абревіатура «АТБ») у Дніпрі. Мережа вперше в Україні впровадила систему самообслуговування в форматі «дискаунтер» (магазин з широким асортиментом товарів за оптовими цінами) і на 2003 рік вже налічувала 85 супермаркетів у 12 містах. Сьогодні ритейлер займає перше місце в Україні за кількістю торгових об’єктів серед продовольчих мереж – налічує понад 1000 магазинів в 279 населених пунктах 24 областей (65 з них – на Київщині), та входить в ТОП-10 найбільших приватних компаній України за версією Forbes. Корпорація належить дніпровським бізнесменам Геннадію Буткевичу, Євгену Єрмакову та Віктору Карачуну. Окрім «АТБ-маркетів», до неї входять кондитерська «Квітень» (ТМ Bravissimo, «Квітень», Biscuits Collection), м’ясна фабрика «Фаворит Плюс» (ТМ «Добров», «М’ясна лавка», «Ковбасний ряд») та спортивний комплекс «Схід» у Дніпрі.


У своєму арсеналі компанія має такі всеукраїнські премії, як «Private label-2009: Інновація року», «Private label-2010: Динаміка розвитку», «Private label-2011: Краща ціна», «Private label-2013: Динаміка розвитку», «Private label-2013: Прозорий тендер ВТМ», «Private label-2015: Кращий партнер року в Україні - Якість логістики», «Private label-2015: Кращий партнер року в Україні - Динаміка продажу». 

Двічі мережа потрапляла і до Книги рекордів України, зокрема у номінації «Бізнес» – посіла перше місце за кількістю торговельних точок (тоді вона мала 880 магазинів у 233 населених пунктах 20 областей України) та в розділі «Видавництво» – рекорд «Найбільший тираж українського видання» (спільно з шеф-кухарем Ектором Хіменесом Браво компанія випустила кулінарну книгу кількістю 400 тис примірників).

Торгова мережа продовжує розвиватися – нещодавно було створено інтернет-версію супермаркету «АТБ» та додано до переліку його послуг адресну доставку товарів. Також паперову книгу скарг і пропозицій замінили інтелектуальні чат-боти у Viber  і Telegram. На стадії ж упровадження технологія Scan&Go, яка дозволить покупцям сканувати товари та оплачувати їх у мобільному додатку. Окрім того, цього року компанія «Нова пошта» встановила 200 поштоматів нового формату біля магазинів АТБ у 95 містах України. До кінця року планується масштабувати проект та встановити їх по всій мережі магазинів.

Асортимент та ціни

Асортимент товарів в «АТБ» перевищує 3,5 тис найменувань, 900 з яких складає продукція власних торгових марок мережі. Ці супермаркети відомі своєю демократичною ціновою політикою – вартість товарів на їхніх полицях зазвичай на 10-15% нижча середньоринкової. Зокрема, 500 г хліба там коштує 11,40 грн; 1 кг найдешевшої гречки – 31,90 грн, а рису – 16,70 грн; 1 кг цукру – 13,80грн; вартість десятка яєць починається від 14,80грн; олії – від 23,19 грн; масла – від 31,10 грн. за 200 г. Натомість, 100 грам цибулі в «АТБ» буде коштувати 0,48 грн, буряка 0,46грн, а картоплі 0,8 грн.

Програми лояльності та знижки

Окрім того, що «АТБ» виділяється з-поміж інших торгових мереж невисокими цінами, у супермаркетах постійно діють акційні пропозиції. Наприклад, «Економія», що пропонує знижки від 20% до 57% на продукти харчування та непродовольчі товари.

Скандали

Хоч представники торгової мережі і стверджують, що ціни у їхніх супермаркетах нижчі не за рахунок якості, а за рахунок мінімізації витрат на логістику та рекламу, «АТБ» залишається лідером серед згадок у скандалах. Зокрема, покупці скаржаться на халатне ставлення працівників, часто знаходять в магазинах зіпсовані товари та навіть говорять про те, що бачили там щурів. 

Не завжди доречним є і місце розташування підприємств компанії, зокрема в минулому році жителі Білої Церкви скаржилися на те, що один із магазинів почали будувати прямо на території парку, а місцева прокуратура через це навіть подала на мережу до суду. Натомість, на Макарівщині, де розташовані продовольчі склади «АТБ», траса перетворилася на «дорогу смерті» через те, що для фур компанії не передбачені відстійники. Вони паркуються з порушенням норм та постійно заважають проїзду. 

У березні ж цього року Антимонопольний комітет відкрив справу, зокрема й щодо «АТБ», через підвищення цін у супермаркетах. Покупці скаржилися, що вартість деяких продуктів там підвищилася більше, ніж на 50%. Мережа, у свою чергу, пояснила це підвищенням закупівельних цін постачальників.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Євгенія Любомирська
журналістка
Теги: