#

Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Сільпо"

11.03.2021 08:00
Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети  "Сільпо"
Логотип торгової мережі «Сільпо»

«Моя Київщина» продовжує огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів «Сільпо», кому вони належать та яку цінову політику мають, читайте в матеріалі інформаційного порталу


«Сільпо» – це одна із найбільших мереж продовольчих супермаркетів України. Роком її заснування вважається 1998, саме тоді був відкритий перший супермаркет у Києві. Натомість, станом на кінець 2020 року мережа нараховувала 276 супермаркетів по всій Україні, серед них й 4 делікатес-маркети Le Silpо. За останні роки бренд став переможцем в загальнонаціональному конкурсі Retail Awards «Вибір споживача» в 4-х номінаціях, чотири рази входив в Europe’s Finest Store – перелік найкращих інноваційних дизайнів європейських магазинів та тричі був визнаний найіноваційнішим ритейлером України.


Історія розвитку


Належить торгова мережа українському ритейлеру Fozzy Group, який, окрім того, є власником гіпермаркетів «Фоззі», супермаркетів «Фора», аптек «Біла ромашка», дискаунтерів «Thrash!», магазинів електроніки «Rіngoo». Торговельна корпорація володіє також ресторанами, заводами, є оператором на ринку доставки «Justin» та має власні торговельні марки, такі як «Премія», «Premiya Select», «Premiya Wine Club», «Повна чаша», «Повна чарка», «Zonk», «EXTRA!», «Зелена Країна». Засновниками Fozzy Group є бізнесмени Володимир Костельман (51%), Роман Чигір (23,2%), Олег Сотніков (23,2%) та Юрій Гнатенко (2,5%). 


На Київщині супермаркети «Сільпо» поки не широко розповсюджені. Загалом їхня кількість складає 16 магазинів у 12 населених пунктах, але з кожним роком продовжує зростати. 




Зокрема, у січні цього року в Боярці відкрили перший «Сільпо». Дизайн-концепт нового магазину присвячено цирковому мистецтву без залучення тварин. Варто зазначити, що ця торгова мережа – одна із небагатьох у світі створює індивідуальний тематичний дизайн для кожного магазину (це поширюється і на кімнати для персоналу). У компанії є магазини в стилях арт-деко, середньовічного замку, «Аліси в країні чудес», німецького села та залізниці, «Ілюзія», «Всесвіт мавки» і навіть «Ямайський супермаркет», який знаходиться в Броварах.








«Сільпо» активно розвиває напрямок власного імпорту та поставляє у свої магазини більше 8000 товарів від 880 виробників із понад 65 країн світу. Окрім того, в компанії діє проєкт підтримки та розвитку малих українських виробників «Лавка традицій», продукція яких представлена в усіх магазинах мережі. Також організована однойменна школа для тих, хто хоче розвинути власну гастросправу, де навчають у трьох різних форматах: офлайн-курс, онлайн-курс та мітапи раз на місяць для поглиблених знань.


Національна мережа займається і благодійністю. У минулому році компанія виділила 100 млн гривень на закупівлю обладнання для лікарень та засобів захисту медиків, зокрема й Київської області. А також разом із благодійним фондом «Клуб Добродіїв» розпочала акцію на підтримку дітей, які живуть у малозабезпечених сім’ях. Завдяки сервісу в мобільному додатку «Сільпо» з’явилася можливість перерахувати накопичені за покупки бали в супермаркетах на благодійність.


Компанія намагається боротися і за чисте довкілля. У магазинах «Сільпо» є контейнери для сортування сміття. Споживачі можуть розділити метал, папір, скло, пластик, які потім відправляють на переробку. У 9 супермаркетах уже навіть є станції сортування сміття. За кожний кілограм відходів покупцям нараховуються екобали на картку «Власний Рахунок». У магазинах Київської області така ініціатива поки що не функціонує. Однак у Софіївській Борщагівці наразі запущений пілотний проєкт для планової доставки: відсортовану вторсировину можна передати кур’єру, коли той доставляє замовлення із «Сільпо».


Асортимент та ціни


Асортимент «Сільпо» нараховує близько 20 000 найменувань продуктів харчування і супутніх товарів. Частка продовольчих товарів в середньому становить близько 80%. У маркетах мережі представлене і власне виробництво «Крафтяр»: веганське морозиво на кокосовому молоці, різноманітна випічка (у деяких супермаркетах хліб випікають навіть у справжній дров’яній печі), моцарела, яку варять у власній сировині «Сільпо», сиров’ялені делікатеси, смузі, фреші та кулінарія. Загалом, працює більше 200 кулінарних цехів, близько 30 кондитерських та 100 пекарень. На території деяких магазинів також функціонують кав’ярні, піцерії та ресторани.


Ціни в торговій мережі дещо вищі, ніж в інших популярних супермаркетах Київщини. Зокрема, 500 г хліба там можна купити за 14,99 грн; 1 кг найдешевшої гречки – 39,59 грн, а рису – 26,89 грн; 1 кг цукру – 24,99 грн; вартість десятка яєць починається від 35,69 грн; олії – від 24,89 грн; масла – від 34,99 грн. за 200 г. Натомість, 100 грам цибулі в «Сільпо» буде коштувати 0,71 грн, моркви 0,81 грн, а картоплі 1,60 грн.


Програми лояльності та знижки


У супермаркетах мережі діє бонусна програма «Власний рахунок». За кожну 1 гривню, витрачену у «Сільпо» та Le Silpo, на рахунок надходять бали, завдяки яким потім можна отримувати знижки та навіть сплачувати за покупки. Відстежувати бонуси можна в мобільному додатку «Сільпо».


Також в магазинах постійно діють акції «Ціна тижня» (знижена вартість популярної продукції), «Власний імпорт» (нижчі ціни на іноземні товари), «НЛО (необхідні людям об’єкти)», «Дитячі тижні», «Шедевруйте дома» (за кожні 100 грн, витрачених у «Сільпо», можна отримати одну фішку. А на зібрані 5-15 фішок купити каструлі та сковорідки ТМ «Марко Черветті» зі знижкою 65%), «Сільпоїжки» (- 50% на певні товари), «Рибний четвер», нижчі ціни на кулінарію ввечері тощо.


Скандали


Остання гучна скандальна історія, в якій згадувалася компанія, сколихнула мережу ще в літаку 2016 року, коли ГО «Фундація.101» провела моніторинг якості продуктів харчування в супермаркетах України. Тоді в опублікованому антирейтингу «Сільпо» посіло перше місце: у 61% випадків фіксувались факти продажу зіпсованих м’ясних виробів та у 54% – факти продажу товарів, термін придатності яких минув. Після цього торгова мережа відновила свою репутацію, а свідчення про незадовільну якість окремої продукції стали поодинокими.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Леонід Щербак
журналіст
Теги: