#

Шахрайство на Київщині: чому світовий бренд "Karcher" не дає гарантій

03.06.2021 08:00
Шахрайство на Київщині: чому світовий бренд "Karcher" не дає гарантій
Фото з мережі Інтернет

Про те, як компанія "Karcher", яка виробляє різноманітну побутову та промислову техніку, перекладає відповідальність за виявлені несправності в роботі своєї продукції на клієнта, читайте в сьогоднішньому матеріалі

Насамперед зазначимо, що до фірми зі світовим ім’ям у мешканців столичного регіону, зокрема жителів Гатного, небезпідставно склалося доволі скептичне ставлення. Це повꞌязано з тим, що не зважаючи на проблеми із каналізаційною системою, у селі планують побудувати автомийку, замовником якої є ТОВ "Керхер".

Закінчити роботи мають намір до 1 кварталу 2022 року. Місцеві вже зафіксували порушення з боку будівельників. За їхніми словами, земельна ділянка, на якій будують автомийний комплекс, має інше цільове призначення.

До того ж є підстави хвилюватися, що через слабкі труби може погіршитися якість води, що негативно впливатиме на здоров'я мешканців Гатного. І це вже не кажучи про хімічні речовини, які, так чи інакше, потраплятимуть у ґрунт…


У редакцію нашого інформаційного порталу звернувся чоловік, що придбав продукцію "Karcher", яка з часом виявилася несправною. Зокрема, у магазині "Епіцентр" був куплений водяний насос високого тиску з гарантійним терміном 2 роки. У час здійснення покупки діяла акція, суть якої полягала в тому, що, якщо реєструєш на сайті придбаний товар по чеку чи серійному номеру, то отримуєш гарантію не 2 роки,  а цілих 5!


Попри всі старання виробників, що поважають себе та постійно працюють над підвищенням якості та надійності своєї продукції, поломки трапляються навіть у найкращих. Тоді ж, аби не заплямувати репутацію бренду та зберегти лояльність покупців, потрібно провести гарантійний ремонт товару, що надто швидко вийшов із ладу.

На жаль, у випадку з "Karcher" вийшло все зовсім по-іншому. Чоловік одразу ж зателефонував на гарячу лінію компанії, де йому повідомили, що насос був зареєстрований неправильно, а отже, гарантії немає. Якщо стати щасливцем мати гарантійний термін 5 років не судилося, то варто зауважити, що й 2 роки від моменту придбання товару також не минули. Виходить, що гарантія, що бренд відшкодує витрати на покриття несправностей, дійсна.  

Тоді чоловік звертається до сервісного центру "Karcher", аби вони провели гарантійний розбір насоса. І уявіть його здивування, коли він отримує відповідь, що це не гарантійний випадок.

Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", передбачено єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил експлуатації товару або його зберігання. Варто зауважити, що цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків. Причому порушення правил експлуатації повинно бути доведено експертизою.

У чому причина поломки?

У сервісному центрі "Karcher" несправність насоса пов’язали зі поганою водою у свердловині. Але при цьому постраждалий від зухвалих дій міжнародної компанії запевняє, що після того, як пробурили свердловину, воду здавали на аналіз і вона є придатною до вживання без жодних протипоказань і перевищень по будь-якому з показників. Оскільки вода відповідає всім органолептичним та фізико-хімічним властивостям, бути задоволений такою відповіддю компанії  чоловік не міг…

Ба більше, коли написали весь перелік запчастин, необхідних для ремонту, їхня загальна вартість виявилася близько половини суми, оплаченої за всю станцію. Покупець обурений: насос не відпрацював навіть гарантійний термін і вже поламався, а за його "реанімацію" хочуть здерти по три шкури.


Виникає питання. Навіщо взагалі купувати оригінальну продукцію, якщо вона не виправдовує сподівання? Або ж навіщо обіцяти гарантію, якщо потім відповідальність за поломку нестиме покупець? Чоловік наголошує на тому, що перед цим користувався вдвічі дешевшим китайським аналогом аж 8 років і жодних проблем не виникало.

Що найбільш цинічно, то це повідомлення на сайті компанії:

ТОВ "Керхер" проводить гарантійне обслуговування і повний комплекс послуг із ремонту всіх видів побутової та професійної техніки.

Виходить, що світовий бренд, який тісно співпрацює з найбільшою мережею торговельних центрів "Епіцентр", обдруюює простих людей, які не можуть себе захистити. У прокуратури немає загального нагляду, захист прав споживачів в Україні впринципі не працює, адже його постійно ліквідовують або ж реформовують, а територіальних підрозділів немає. Обласні, районні адміністрації, місцеве самоврядування зазначають, що це не їхні повноваження займатися водяними насосами, які людина купує в мережах продажу. Представники "Епіцентру" кажуть, що гарантію забезпечує постачальник, а отже, вони не несуть відповідальність за неякісну продукцію.  Замикає це безвихідне коло "Karcher" зі своїм формулюванням "випадок не гарантійний".

До речі, шахрайство на Київщині спостерігалося й від іншого німецького бренду – "Bosch". Покупець фірми "Bosch" заплатив співробітнику відомого виробника опалювальної техніки за встановлення газового котла та його запуск 300 грн. Проте вже за тиждень експлуатації була виявлена несправність придбаного товару, яку інший представник фірми пов’язав із неправильним підключенням. Послуга "виправити свої ж помилки", на диво, платна – 500 грн. Цікаво, що скинути кошти потрібно було на особисту картку "Монобанку" представнику компанії, який зареєстрований ФОПом.

Довідково:

"Kärcher" – німецька сімейна компанія, що спеціалізується на створенні прибиральної техніки та технологій очищення, поєднує визначні досягнення в цій галузі з високим ступенем соціальної та екологічної відповідальності. Вона була заснована Альфредом Керхером у 1935 році в німецькому місті Штутгарт.

На сьогодні "Kärcher" має філії підприємств у 45 країнах, більш 50 100 сервісних центрів у понад 191 країнах. У 1974 році Ірена Керхер змінила стратегію в бізнесі: було прийнято рішення зайнятися апаратами високого тиску. Зі зміною напряму діяльності пов'язаний і ребрендинг зовнішнього вигляду компанії: фірмовий синій колір перетворився на вже відомий жовтий.  

У 90-х роках офіційний "Kärcher" завойовує ринок споживачів, продаючи різну техніку, використовувану в побуті, за досить доступними цінами.

Наразі "Kärcher" пропонує широкий асортимент побутового та професійного прибирального обладнання (апарати високого і надвисокого тиску, пилососи, пароочищувачі, підмітальні та підлогомийні машини, автомобільні миючі установки, апарати для чищення сухим льодом, системи водоочищення, насоси та системи поливу для дому та саду та ін.) .

Інноваційний напрямок компанії та постійний пошук найкращих рішень підтверджено цілим рядом престижних нагород і більш ніж 1300 патентами на винаходи та промислові апарати.

Цьогоріч "Kärcher" стала членом Асоціації рітейлерів України (RAU), заснованої в 2013 році як незалежне об'єднання гравців ринку роздрібної торгівлі та підприємств, пов'язаних із рітейлом.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст