#

Як досягти успіху: п’ять необхідних кроків нового голови Київської ОВА

25.04.2023 09:20
Як досягти успіху: п’ять необхідних кроків нового голови Київської ОВА
Руслан Кравченко

Два тижні тому президент підписав розпорядження про призначення головою військової адміністрації столичного регіону Руслана Кравченка. Після тривалого процесу узгодження кандидатури Київщина нарешті отримала повноцінного керівника, який буде нести відповідальність забезпеку, розвиток та відбудову столичної області. З огляду на діяльність попередніх керівників обладміністрації "Моя Київщина" вирішила проаналізувати напрямки, які дадуть змогу сформувати систему ефективного управління столичним регіоном

Вертикаль влади

Напевно ключовий пункт цієї програми. Робота на посаді голови КОВА є представницькою, що означає лише одне – Кравченко буде нести персональну відповідальність за всі провали і досягнення влади на Київщині. Проте значною мірою результативність – результат злагодженості команди, в яку прийшов керівник.

Ні для кого не секрет, що у державних структурах немає більш впливових людей, аніж заступники. Їх ніхто не знає в обличчя, але вони часто десятиліттями перебувають на посадах і тихенько виконують роботу. Але потрібно пам’ятати, що вони можуть паралельно відпрацьовувати на попередніх роботодавців.

Зважаючи на те, що Кравченко – працівник прокуратури зі стажем, він точно повинен розуміти загрози і ризики від перебування "паршивих овець" та "троянських коней" у стінах ОВА. В інтересах його команди – провести повний аудит адміністрації, зокрема розібратись із кадрами та функціоналом департаментів, управлінь та служб. Те ж саме варто зробити в районних адміністраціях, адже від них залежить комунікація влади із громадами.

Координація оборони Київщини

Війна триває. Коли саме ми переможемо – невідомо, але це обов’язково відбудеться. Проте кожен повинен прикладати для цього свої зусилля. Це стосується також і чиновників, адже від їх роботи залежить безпека регіонів. Яскравий приклад – успішна деокупація Київщини наприкінці березня 2022 року, коли Київською ОВА керував Олександр Павлюк – нинішній заступник міністра оборони України. До Павлюка Київщиною керував Олексій Кулеба – нинішній заступник голови Офісу Президента, якого працевлаштовував, за чутками, Андрій Єрмак. Про його діяльність до появи на Київщині "Моя Київщина" робила окремий матеріал. 

Читайте також: Бізнес-зв’язки із забудовниками та олігархами, або чим займався Кулеба до призначення головою КОДА?

Зараз територія Київщини вільна від загарбників, але це означає лише одне – ми маємо трохи часу, аби підготуватися. Це не обов’язково має бути новий наступ на Київ: щохвилини наш спокій обороняють десятки тисяч відважних українців, і від їх військових звитяг, які даються величезною ціною, залежить майбутнє цілої країни.

Якщо говорити лише про Київщину, то наразі немає даних про новий наступ, але ворог непередбачуваний. Готуватися потрібно завчасно, щоб не повторилися події лютого-березня 2022 року. Голова КОВА, як представник президента в регіоні, повинен контролювати ряд ключових напрямків, серед яких безпека є чи не найголовнішим. Завдання влади – підсилити існуючу допомогу різним військовим підрозділам та правоохоронцям, аби вони могли якомога якісніше виконувати свою роботу.

Система залучення ресурсів

Київщина стала одним із регіонів, що зазнав серйозних руйнувань від бойових дій. Хоча з моменту деокупації минув рік, область потребує ще дуже багато часу і коштів на відбудову. Країни-партнери допомагають нам у відновленні інфраструктури, але зазвичай дуже точково. Наприклад, більш медійні Ірпінь, Буча Бородянка постійно отримують фінансову підтримку, а от невеликі села – далеко не завжди. Саме тому потрібно врегулювати цей момент несправедливості.

Без сторонньої допомоги процес відбудови буде тривати надзвичайно довго, тому акумуляція зусиль і коштів – єдиний правильний вихід. Завдання профільних підрозділів ОВА – відновити співпрацю з народними депутатами, громадськими організаціями та різними фондами, перезапустити комунікацію з міністерствами та відомствами, а також приділити особливу увагу міжнародній співпраці. Наразі всі щось роблять, подекуди дуже правильні речі, але кожен працює на своєму рівні, що подекуди не синергетично, тому приносить набагато гірший результат.

Влада і самоврядування

Питання комунікації представників влади з територіальними громадами завжди стояло дуже гостро. У часи до децентралізації всі проблеми вирішувалися по вертикалі, а значить в одному кабінеті. Зараз же все значно складніше для представників влади, адже в області сформовано 69 територіальних громад, голови яких не підпорядковані нікому. Такі собі удільні князівства. Звісно, присутній адміністративний тиск, але він не може бути основним важелем впливу. При цьому треба розуміти, що від громад залежить багато, і це не тільки у період перед виборами.

Ефективна співпраця можлива лише на взаємовигідних умовах, коли громадам не заважають працювати, а навпаки підтримують, зокрема в питаннях залучення грантів, підтримки підприємництва, соціальних проєктах. У свою чергу громади будуть гарантувати соціально-економічну незалежність цілого регіону. Але керівництво області має в найкоротший термін познайомитися з усіма головами громад, аби більшість проблемних питань вирішувалася в найкоротший термін. Зауважимо, що голова громади не завжди є одноосібним лідером, тому потрібно враховувати фактор місцевих еліт.

Влада і народ

Ну і наостанок, завжди потрібно отримувати інформацію з першоджерел. Тому представникам влади вкрай необхідно вибудувати горизонтальні зв’язки з місцевими активістами та громадськими організаціями. Відкритий прийом громадян має бути відновлений, адже іноді місцева влада навіть не намагається допомогти співгромадянам.

Не менш важливий аспект – комунікація з пресою, щоб мати можливість черпати об’єктивну інформацію, а також звітувати про свою діяльність. Цікаво, що в області так і не з’явився постійно діючий пресцентр чи незалежна дискусійна платформа, через що і гальмується розвиток громадянського суспільства, відсутній ефективний інструмент взаємодії влади з виборцями. Якщо додати до цього закритість ОДА як структури, то виходить, що мало не кожен голова області перебуває в кришталевому замку. А тому це питання повинне бути вирішене.

Ці п’ять не надто складних, але дуже важливих пунктів дадуть змогу очільнику ОДА не просто закріпитися на посаді та ефективно виконувати роботу, а стати справжнім лідером регіону, відібрати та підготувати цілу плеяду нових управлінців у різним напрямках. Як результат – великі перспективи у великій політиці. Але для цього потрібно почати імпровізувати…

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Анатолій Тихий
журналіст